Egyre több helyen olvasni, hogy 1% ötlet 99% megvalósítás, mert bizony a lényeg nem az ötleten van, hanem azon, hogyan lesz abból innovatív, hosszútávon fennmaradó termék, szolgáltatás. Így a fókusz már a kialakításon van, az üzleti modellen, amely alapján el tudjuk dönteni, érdemes ilyen formában belevágni, vagy sem.
Ahhoz, azonban, hogy gyorsan döntést tudjunk hozni, már nincs idő 10 oldalas üzleti modellek kialakítására, az első fázisban egy gyors, innovatív üzleti modellre van szükség, ami egyszerűen leírja a főbb paramétereket, de mégis figyelembe veszi a vállalat működésének bonyolultabb folyamatait, és amely segít, hogy minden résztvevő ugyanazt lássa az ötletből.
Alexander Osterwalder svájci közgazdász alkotta meg a CANVAS modellt, amelynek lényegét 9 alapvető építőelemen keresztül lehet megragadni, amelyek a logikai folyamatot ábrázolják, amely során egy vállalat pénzt próbál keresni. A 9 építőelem teljesen lefedi az üzlet 4 fő területét, amelyek a következők: ügyfél, ajánlat, infrastruktúra, és pénzügyi életképesség.
[embedyt]http://youtu.be/9OSmoqe5WhE[/embedyt]
Mások hogyan használják a vásznat?
„Startup trénerként az a feladatom, hogy segítsek a csapatoknak új terméket alkotni, és megtervezni az üzletüket. Az üzleti modell vászon nagyon hasznos eszköz számomra,mert segítségével emlékeztethetem a csapatot, hogy egy egészként szemléljék az üzletüket, és ne vesszenek el a részletekben. Így lehet sikeres új vállalkozásuk.” (Christian Scshüller, Németország)
„Egy jó barátom új állást keresett. Az üzleti modell vásznat használva segítettem neki kidolgoznia a személyes üzleti modelljét. A hozzáértése és az értékei kimagaslóak voltak, de nem tudta hasznosítani a partnerkapcsolatait, és a megfelelő ügyfélkapcsolatok kialakításában sem jeleskedett. Az új nézőponttal új lehetőségek nyíltak.” (Daniel Pandza, Mexikó)
(Poszt forrása: Üzletimodellépítés)